why veg?

замисляйки се за равносметката си за приближаващата края си 2009та (което по принцип мразя да правя преди края на годината, but ah well), на пръв поглед не отчетох факта, че през тази година, хм, престанах да ям месо. остана си някъде между спомените, пътуванията, музиката и какво ли още не. толкова ли естествено ми се струва, значи?

как стана всичко. ами, такива идеи ми се въртяха цял живот в главата, но винаги съм си мислела, че обичам месото прекалено много, за да се откажа от него. причините накратко – не е съвсем сигурно, че храносмилателната система на човека е предназначена да преработва месо (дълъг тракт и така нататък, има си изследвания по въпроса), луканката остава неразградена 16 часа, на планетата й идва в повече да изработва фуражи за всичкото ЕРД (което от своя страна отделя неземни количества газове), освен това има гадни кадри с пиленца в baraka. а и прекрасен пример около мен.

в един момент в началото на юли, когато така и така яденето се свежда до минимум заради жегите, осъзнах, че не съм консумирала месо от поне 10 дни. казах си, дай да пробваме, ще си дам срок от 3 месеца, колкото трае лятото. да видим как ще се справя. на въпросите „е кво ядеш“ отговарям с „всичко останало?“, колкото и странно да се струва на повечето. то пък се оказа, че 1ви октомври, когато уж лятото свършва, поне за повечето български университети, е световен ден на вегетарианството.

така и така в последните месеци консумацията ми на месо се беше свела до фини, пакетирани и обогатени с бог знае какво филета и пилешки пържоли…та си казах, стига лигавщини, не стига че съдържат всичкия консервант на света, май ще минеш и без тях. а неща като шкембе чорба, саздърма, пача, сланина, език, мозък, бахур, дробове, сърца, всякакви други ядящи се вътрешности…винаги са ме отвращавали. на всичкото отгоре не обичах агнешко, дивеч и всякакви миришещи меса, заек не бих опитала заради cuteness-a им. а въпросът с рибата и морските дарове е малко по-различен – там съм опитвала 2-3 пъти риба, веднъж калмари и веднъж филе от сьомга, което „нямало нищо общо с вкуса на риба“…right.

и всъщност не се оказа нищо толкова трудно. сега наближавам половин година. трудното е реакцията на околните. някои го приемат като някакво изхвърляне, че си нещо повече от тях едва ли не, и се впускат да обясняват за своя хранителен режим. е…ок. не ме интересува, наистина. бабите ми се чудят каква е тази нова диета, а аз се чудя как да им обясня, че неяденето на месо доста ти намалява възможностите за отслабване, защото най-достъпните ти белтъчини стават млечните произведения. които пък имат мазнини предостатъчно, а обезмаслени не си е работа. най-весели са третите, които ти бутат току-що оскубани пъдпъдъци за чистене. или ги набучват на пръчки и искат да ги снимаш, щото са дочули, че имало вегетарианец. дори не се определям така ffs. мен този процес нямаше да ме кефи и без тези ми убеждения? :?

та така. със здраве, свят. по прасенце за всеки, приятни празници и топли следобеди със сланина на филийка.

why veg?

One thought on “why veg?

Вашият коментар

