tilt

на 11ти беше премиерата на последния български филм, Tilt. засега има стабилни данни за приходи още от първия уикенд, споменава се нещо за конкуренция на „Мисия Лондон“ – съмнява ме да стане чак така, но ще разберем.

във филма ми хареса като цяло свежата атмосфера. всичко отново се развива на фона на прехода – дори да си по-млад и това да не ти е правило впечатление, след няколко такива филма забелязваш, че е сравнително основна тема в голямата част (очакваме в love.net да не е, но нищо не се знае). разбира се, всеки вижда различни неща, за мен това е интересна тема може би защото съм имала късмета да не го живея лично. има майтапи, които искрено разсмиват и не са изкуствени, а още по-малко повтаряни до изтъркване. да кажем, че не е филм, който гради имиджа си върху изрази като „Найс, а?“.

младите актьори са супер свежо подбрани, всички вече сме ги гледали някъде (поне в „Стъклен дом“ и в прекрасния „Източни пиеси“) и, така като гледам, тепърва предстои да ги гледаме.

филмът ми се видя достатъчно изчистен и недостатъчно емоционален. има фин основен мотив за понятието тилт – всеки, който е прекарвал часове над онлайн или офлайн флипер, ще усети приятната носталгична нотка – който дори има собствена развръзка. не ме трогна супер много или разтърси, но винаги съм любопитно настроена към новите български филми. има много приятни моменти и нищо не тежи, но като че ли нещо не му достига.

и все пак някой е достигнал до този блог, споделяйки в търсачката „харесвам тилт повече от стъпки в пясъка“ :)

tilt

6 thoughts on “tilt

  1. Благодаря за коментара! Е, аз попаднах на това ревю от Блогосфера, но мисля, че е съвсем справедливо и на място всичко казано тук по повод на филма. :) Съвсем скоро го изгледах на кино. Нищо чудно, че се говори за добри приходи – билетите бяха изкупени предварително за всички прожекции – дори за вечерните. Като казваме, че „няма пари за българско кино“, нека винаги да си припомняме, че това зависи единствено от нас – българите. И от нашите 5-6-10 левчета, които сме склонни да отделим, за да има пари за българско кино. Не са много, а могат да променят съдбата на целия бранш. Аз редовно се „отчитам“. Досега не съм съжалил. Има някакво съживяване в киното у нас – това може само да ни радва нас, киноманите. Е, да, може доста още да се желае, но нека уважаваме нелекия труд на продуцентите, актьорите и режисьорите, които правят всичко възможно, за да ни се харесат на нас – драгите зрители – при малкия пазар, на който оперират и ограничения бюджет, с който разполагат. И нека да не ни се свидят няколко левчета за българско кино от време на време. В крайна сметка, инвестираме ги в собствения си кеф, нали така?

    1. разбира се, съживяването в българското кино се забелязва ясно и това може само да ни радва :) никога не бих съжалила за няколко лева, които съм отделила за български филм, дори го правя с приоритет. малко се учудих като прочетох за сравнително големите приходи, защото вчера вечерта залата беше пълна…почти наполовина, без проблем си взех идеални места 40 минути преди прожекцията. а все пак е първата седмица след премиерата.

      не съм убедена обаче, че продуцентите и режисьорите правят всичко възможно, за да се харесат на публиката – понякога преследват собствените си идеи и така май се получава най-добре :)

  2. гледах го вчера. според мен беше много хубав. имаше онова усещане за потъване в историята и емоциите на героите което винаги ми е липсвало в повечето бг филми. как да кажа.. имаше душа :)

    хареса ми и идеята с играта и малкото филсофска нотка..
    музиката също беше готина и камерата и актьорите .. въобще и новото бг кино можело да бъде кадърно :)

    1. новото българско кино според мен е повече кадърно, отколкото не :) не мога да разбера дали го противопоставяш на старото българско или на не-българското, де. потъване в емоциите на героите че имаше – имаше, но имаше и място за още :)

      1. имах предвид в сравнение със старите класики от времето на родителите ми едва ли не.
        а разбира се винаги може и по-добре ;)

Вашият коментар

