„Подслон“ или за очакванията

„Подслон“ на Драгомир Шолев е единият от двата български филма с премиера тази седмица (другият е „Лора от сутрин до вечер“) – като начало, щом изобщо има седмица с два български премиерни филма, значи нещо върви на добре.

опитвам се да следя почти всеки български филм, който излиза в последните години и имам сравнително малко пропуски. принципно гледам да съм без много очаквания и да се радвам на всяко творение. не мога да кажа, че имах някакви очаквания конкретно за „Подслон“, но го предпочетох да гледам него първи преди „Лора от сутрин до вечер“ и май изборът ми не беше особено добър.

в целия филм гледаме как един възрастен мъж си запрята ръкавите, как се извършват действия без особен смисъл и екранно значение. знаех продължителността на филма и в първия половин час се учудих от мудността на действието, но във времето след това разбрах, че то си е такова по принцип.

старая се да не съм прекалено критична към новите български филми, но човекът, с когото гледахме филма, определи визията на филма като „снимана с камера за левче“ – а аз съм свикнала на хубавата лъскава визия от „Под прикритие“ като последна родна продукция, минала пред очите ми. разбираемо е, че бюджетите най-вероятно са много различни, но след „Източни пиеси“ се разбра, че и с малък бюджет се получава хубав филм.

изброените до момента фактори надали щяха да ми повлияят толкова, ако филмът имаше гениална идея, с която да ме грабне – но напротив, персонажите се редяха стереотип до стереотипа. да, вярно, играеха добре, някои вероятно си играеха себе си.

като цяло ще продължавам да подкрепям българското кино – идеята е чудесна, но „Подслон“ можете да го пропуснете :)

„Подслон“ или за очакванията

6 thoughts on “„Подслон“ или за очакванията

  1. Гледай „Лора ..“ за разсейка и ще се заредиш с усмивка :)
    „Подслон“ не съм го гледал все още и сигурно ще го гледам въпреки ревюто :) Без очаквания – по подразбиране и при мен. И със същия интерес към новото българско кино от последните години (май за разлика от това от 90-те, което роди доста анти-образци).

  2. ами да, ще се постарая да го гледам. иначе за „Подслон“ чета едни хвалебствени ревюта…сигурно ще е интересен режисьор, нали му е дебютен филм, ще следя какво се случва, но привкуса от това впечатление си остава.

  3. гледах го само защото ми изпадна една приятна покана да го гледам. уви филмът наистина не е дори на ниво ‘добър’. действието наистина беше мудно и като цяло не можа да ме грабне. най-голямият обрат ако трябва да бъда честна е когато съобщиха актьорския състав и установих че главния пънкар всъщност е бил игран от момиче.. :O
    а може би трябва да си по-дълбок човек за да откриеш посланието на филма.
    иначе на отношение родители-деца ще се осмеля да кажа че беше коректен.

  4. да, аз също се изненадах супер много от това, че Тенкса се играе от момиче – дори когато писах поста, не го знаех, иначе със сигурност щях да го спомена. разбрах го едва по-късно някъде из нета. иначе един колега изтълкува филма като идея за късометражен филм, развита в пълнометражен – не толкова че има някакво скрито послание, по-скоро липса на някаква кой знае каква идея. иначе със сигурност изглежда автентичен откъм отношения, просто това не е достатъчно :)

  5. бамфи, има един вариант, при който ще погледнеш на филма като гениален..
    и той е ако го гледаш след „стъклената река“ :D
    иначе и аз съм яко съпорт за БГ киното.. все пак от грешките се учим :)

    1. :D a сега де, „Стъклената река“ го пропуснах. здраве да е, ще следим какво се случва :)

Вашият коментар

