край огъня на хижа „Морга“

Малкото прозорче на хижата сред безумно красивия планински пейзаж на здрачаване примигва от светлината на огъня. Постройката, запокитена в планините, незнайно защо се нарича „Морга”. Шепа младежи са се събрали в общото помещение и се чудят кой да отиде за бира. Ама така, по мъжки се чудят.

– Копеле, я отиди за бира. – казва Кеца с тон, който не търпи възражение, и се люлее назад на стола си до камината.
– Аз ли да ходя за бира, бе? Аре ходи ти. – отговаря му Шланга, който седи до него и си играе с огъня. (Буквално, пироман си е отдавна.) – И без това не знам защо ме викнахте тука.
– Не?
– Много ли си важен?
– Бате, ти когато проимаш такава връзка с нея…тогава ми се обади. Аре сега ходи за бира.
– Пф. Ти я нарани мега много бе, братле. К’ва връзка?! И аз съм бил с нея сума ти време.
– Е такава, духовна връзка. Няма как да ги разбереш тия работи.
– Заеби. Според мене в оня Рошавия ни е надеждата. К’ва бира искаш?

Докато Шланга е за бира, около огъня се водят други разговори. Ей тоя, Гекона, примерно, досега си мълчеше (а и оправяше кабели, защото при такова наличие на музикални хора няма как и музиката да не е на ниво), но:

– Не знам ти точно к’ва връзка имаш с нея, но аз съм ѝ в главата вече повече от 5 години. Не че съм го искал. И не ме е мразила междувременно. И не съм ѝ губил доверието. Абе, дали да не изпушим едно чаделче?
– Ти май си яко тъп. Не си ѝ губил доверието, но не си го и печелил. А и не знам що си тука. Верно, че по едно време ревнувах от теб, ма после те видях к’ъв си боклук. Продължаваш да я нараняваш и не ѝ носиш нищо добро. Ние поне сме в няк’ви окей отношения.
– Е с к’во точно я наранявам? Все едно не ѝ е ясно, че нищо (повече) никога няма да има. Аре, ще свия. Рошав, един back 2 back да спретнем? – посочва с поглед миксера и плеърите Гекона, а интонацията му, пълна с вселенско разбиране, се свива в краката му като послушно куче.
– И к’во, пак ли с бас ще ни тровите ушите? – Кеца не търпи да не се намеси обаче, щом чак аз го забелязвам.

Последен в разговора се включва Рошавия – кльощав пич с добродушен вид, явно решен да въведе справедливост.

– Гекон, то и аз съм ревнувал от теб, кой не е. Ама…преодолявам го. Все пак аз заварих цялата последна каша. Който последен се смее…А и тя мен ме обича най-много. Така ми каза. Най-топло.
– Бате, ти си на 8000 км, сещаш се. – Кеца бързо отговаря вместо Гекона, който навежда многозначително поглед.

След тази класна затапка не остава нищо друго, освен Шланга да се върне с четири бири и да ги остави на масата, след което да продължи да си дялка една тояжка. За прехода утре.

Притихналият пич с татуировката на гърдите, който е гол до кръста поради…причини, който продължава да си седи в ъгъла на стаята от самото начало и някои от присъстващите дори не го бяха забелязали, се обажда чак сега. Явно Рошавия не е бил последен.

– Нали знаете, че ако ѝ бяхте толкова важни всичките, аз изобщо нямаше да съм тук сега.

Четиримата го поглеждат изпитателно. Кеца отпива от бирата, тропва бутилката на масата и казва:

– Бате, изобщо не те знам к’ъв си, честно.
– Слънчак, приятно ми е. – Слънчака протяга ръка.

След кратко отсъствие, брб бях, нямаше ме за малко, отварям вратата на хижата, тя прискърцва, усещам как пет чифта очи (три-четири от които позачервени) се стряскат, примигват, фокусират и обръщат към вратата. Старата табелка „Морга”, взела се кой знае откъде, седи от години на стената над камината, но точно сега намери да се залюлее от течението и на забавен кадър да разсече сгъстения въздух, за да издрънчи триумфално на пода, привличайки вниманието на всички. Виждам събрания около огъня цирк. Грабвам си светкавично колелото, опряно до камината (не, не знам как е стигнало до хижата, намерило си е начин, не мога да следя и него), изстрелвам се през вратата и дори не докосвам седалката от бързане. Карам към луната. Пълнолуние.

край огъня на хижа „Морга“

One thought on “край огъня на хижа „Морга“

Вашият коментар

