партито беше екстра

Има два вида хора: с които пиеш и заради които пиеш.

– Абе, оцеляхте ли снощи? – пита ме той, докато влетявам в стаята, махам си слушалките, събличам се и упорито твърдя, че тази вечер няма да пия, може ли чай, ами добре, ще ти направя от мащерката от балкона ми, казва любезната домакиня, боже, къде попаднах, пак някой се грижи за мен.
– Снощи? Че какво за снощи? – опитвам се да си спомня дали има нещо, което случайно не помня.
– Ами, аз когато дойдох, на масата имаше вино, бира, водка, три вида коз и буца амфети.
– А, е, нищо му нямаше, всичко си беше наред. Партито беше екстра.

Партито беше екстра, защото пия виното си от чаша със столче. Нищо, че той идва и ме пита „Само ти пиеш вино, нали?”, поглеждайки въпросително към оставащото в бутилката количество. Оставащото количество учудващо приятно мерло на промоция си го взимам барабар с бутилката, за да си го допия в 76 по пътя към партито. Последния 76. Надигам. Хвърлям я в контейнера след Плиска. Издрънчава на празни мечти, ама си продължавам. Вървя първа, за да знаят всички накъде отиваме. И за да влезем преди 12.

– Ало, здрасти, абе трябва ли ви нещо, че съм в магазина?
– На нас не, обаче ако ще пиеш вино, в 345 има промоция. Кажи на момичето, че си приятелка на онова момче, дето преди малко е минало и е казало, че може евентуално да прати някой за вино по-късно.
– Ъъъ…sure…

Беше екстра, защото аз пристигам и нося, той идва и носи, а то вече си има.

Екстра заради конструкцията „аз – пияна на копеле, той – с бяла якичка и италианка под ръка”. Екстра заради шардонето, което пия на Народния, когато още не знам, че после ще пием розе, но ще бързаме, за да не изпуснем фестивала. Нищо, че ще се чудим после дали пейката, на която сме седнали да гледаме психеделични филми, се мести. Ама ти какво толкова си пила. Ами това, после това… – К’во се обясняваш к’во си пила, все едно не си пушила.

Беше екстра, защото усмивката ми няма махане, а „някви чикас с бутове като иберийска шунка” също празнуват като за последно. И заради красивото момиче в тоалетната. Червена коса, сини очи, очна линия, гледам я в очите, аз ли съм прекалено неадекватна, прекалено дълго ли я гледам, не, тя май е по-зле от мен, косата й е перфектния нюанс червено – нито прекалено тъмно, нито прекалено светло, идеално подчертава очите й, дори е облечена в синьо и по нея няма хиляди „украшения”, които да помрачават тази прекрасност. Нямам смелост да й кажа, че е красива. Беше екстра заради „Що да се ревнуваме, като може да се редуваме”, което ми крещят в ухото, докато излизам да пушим. Един от пътите. Заради оранжевите хапове, които ни предлага пичът, който ни пита „Ама вие само на козче ли сте?”. Ми не, брат, и на бутилка вино. Какво от това, като усмивката е най-естественото ни състояние. Беше екстра заради приятеля му с почти белите очи, чийто рожден ден той ми казва, че отива да празнува, а срещам само светлоокия. Без него. Прегръщам.

Партито беше екстра заради главата, която упорито ме боли дори на следващата вечер, когато най-после решавам, че от целия тоя чай няма смисъл, изпи ли си чая, пита ме той, поглеждам в чашата си, да, за съжаление отдавна е изпит, а той вече е вдигнал бутилката сира и ми сипва. Задават ми няколко неудобни въпроса, разказвам, без да знам какво е най-важно, изслушвам, благодаря, оценявам, обяснявам два филма набързо, обувам си кецовете, без да връзвам връзките и тичам надолу по стълбите. Всички трескаво се стремим към осмия ден, включително няквите чикас, но преди това е вечерта на Петия, вечерта на Шестия и въпросителния седми, който всеки отговорно избира сам с какво да запълни.

На седмия ден ставам в седем за планина и съм безумно щастлива.

партито беше екстра

Вашият коментар

