естер

носила съм дълга рокля по стълбите на созопол
достатъчно висока съм не се е влачела изобщо
но се надявам е попила нещо
носила съм черно кадифе докато съм танцувала хоро
и облечени токове по време на сиртаки
(също съблечени токове и казачок сега се сещам
но прекалявам с танците беше и отдавна)
синьо кадифе което съм поливала с ром
докато в скута ми се е свивала змия
черни дрехи целите в бели косми
от бяло животно което съм обичала безкрайно
дантела когато съм скръствала нервно всякакви крайници
в комбинация с усмивка черен молив очна линия и сенки
за да се скрия от притеснение
черен шифон до земята когато съм била щастлива
(който съм поливала с бяло вино
оставали са петна и така нататък)
и разбира се нищо
когато обстановката го е изисквала
черен лен когато също съм треперела от страх
без да е имало защо
снежни обсидиани когато съм била най себе си
червен яспис и оникс когато съм имала нужда
от заземяване и сигурност
и розов кварц когато съм била
сведена до една искра и съм хвърляла поглед
надолу в снега под стъпките си
дали от мен не капят капки кръв
за да не притесня околните
а напоследък вече черна вълна и велур
черно и бяло
геометрични форми
когато може би вече знам коя съм
но докато съм търсела себе си
блузи с паднало рамо
когато от мен са падали и други неща
дълги колиета
шалове за които съм получавала комплименти
сребърен пръстен намерен на улицата
стеснен после разширен и накрая закърпен със злато
чисто мокри планинарски обувки
докато захар се е топяла по езика ми
и съм затваряла очи в усмивка
къса пола докато съм водела
новогодишно хоро на площада
в някакво родопско село
черна шапка яке панталон
слънчасвайки по писти
бяло когато вече не съм имала нужда да се крия
суичъри шалове ветровки качулки
докато в паметта ми е зазвънявал
още един изгрев

естер

Вашият коментар

